joi, 1 noiembrie 2012

Despre oamenii pe care îi iubesc...

Citeste de acum Neimpartasite pe neimpartasite.wordpress.com  


...pentru că îmi spun cine sunt fără să o facă direct am vrut sa scriu de multa vreme și în multe feluri. Dar cum lucrurile bune pe care le fac vin mai mereu din instinct, pe negândite și nu dintr-un plan, adun între trei proiecte și o ceartă zdravănă toate sentimentele mele bune într-o declarație de iubire sinceră și nesolicitată.
Oamenii pe care îi iubesc pentru că îmi spun mereu cine sunt fără să o facă în mod direct sunt iubiți pe ascuns cu mare pasiune, așa cum am învățat (de la unii, de la alții, tot iubiți și admirați) să pun în toate secundele pe care le ofer lumii ăsteia sau pe care lumea mi le oferă mie. Și nu, nu sunt adepta cuvintelor înghițite ca să nu își arăți slăbiciunile sau ca să nu i se urce cuiva la cap, dar unora nu le declar admirația ca să nu îi sperii și să nu creadă că le dau interesat acces la bucăți de suflet de om. Deși...oamenii pe care îi iubesc pe ascuns trebuie că știu cu siguranță, atunci când ne privim în ochi, că nu m-aș da de la nimic înlături ca să îi apăr și să îi mângâi dacă au nevoie.
Nonsens sau nu, iubirea asta este egoistă pentru că îmi validează mie părerile pe care eu le am despre mine, cine sunt acum și cine vreau să fiu. Într-un an și jumătate palpitant, în care ori m-am deșteptat zdravăn ori m-am prostit îngrozitor, mi-am dat voie să fiu exact așa cum am avut chef oricând și oricum, indiferent de consecințe. Așa, am găsit pe lângă mine, mai prăfuite sau mai proaspete, comori de suflete și minte cum numai visam că am să știu vreodată. 
Oamenii pe care îi iubesc pe ascuns sunt toți pasionali și curajoși și au în sânge drumul spre undeva. Își știu valoarea și limitele și nu îmi cer nimic niciodată, cum nici eu nu o fac lor. Îmi dau și le dau ce cred și ce pot de fiecare dată când se întâmplă o fericită întâmplare de a fi împreună. Lucrurile nu sunt niciodată complicate. Lucrurile sunt așa cum ți le construiești să fie, îți servesc nevoii de ocupare a minții și sunt măsura curajului pe care îl ai să iei decizii. Oamenii pe care îi iubești pe ascuns pot să fie la mii de kilometri și ani de zile distanță, dar îți dau, voit sau nu, măsura valorii tale. Complicitatea, fără contract, este cea mai frumoasă materializare a sentimentului de aparținere și înțelegere. Complicitatea, fără cuvinte, cu oamenii pe care îi iubești pe ascuns, te validează și îți dă încredere și forță să mergi mai departe, orice ar fi. Că mergi spre ei, spre tine sau spre alții, oamenii pe care îi iubești te încurajează numai prin neoprindu-te din drum. Dacă le cauți aprobarea și nu-ți răspund (dar tu îi iubești) înseamnă că au încredere că poți fie să reușești, fie să înveți din greșeală. Dacă aleg să te ghideze, ai și mai mult noroc să te iubească înapoi.
Oameni pe care să îi iubești sunt peste tot și asta nu le scade valoarea. Dacă nu îi vezi și nu îi simți, ești fie emoțional constipat, fie ești atât de preocupat de propria persoană (deci nesigur) încât, contradictoriu, să mai ai timp să te vezi așa cum o pot face ei. Numele celor pe care îi iubesc eu sunt multe (da, sunt iubăreață, și cine mă știe bine nu se miră). Literele numelor lor îmi descriu personalitatea și viața mai bine decât o poate face orice povestire faptică.
Dacă abia v-am adresat două vorbe sau dacă v-am ținut la povești nopți întregi, dacă ne-am interesat și ne-am înțeles din priviri sunteți oamenii pe care îî iubesc pe ascuns și mă declar acum, emoțională și împărtășibilă, iremediabil îndrăgostită de mersul vostru curajos, de felul în care alegeți să atingeți viețile oamenilor pe care îi întâlniți, fără să așteptați nimic în schimb, de bunătatea și de sarcasmul de care dați dovadă,  de cum nu vă luați niciodată prea în serios și de felul în care râdeți de voi și de mine.

Citeste de acum Neimpartasite pe neimpartasite.wordpress.com  

Niciun comentariu: