duminică, 21 noiembrie 2010

De ce ne pierdem duminicile?

Citeste de acum Neimpartasite pe neimpartasite.wordpress.com  

De ce ne pierdem duminicile pregatind fara chef o saptamana viitoare despre care oricum nu stim mai nimic? De ce uitam ca exact duminica asta este cea mai buna zi sa facem pentru noi ceva ce stim ca ne aduce placere si, in schimb, pregatim terenul pentru saptamana viitoare careia, sincer, chiar nu stim daca apucam sa-i mai traim toate zilele?

Care este motivul pentru care ne pierdem fiecare a saptea zi din viata pentru alte viitoare sase despre care nu stim niciodata ce ne aduc, de fapt? 

Vreau un alt fel de duminica. Asa trebuie sa fie. Declar sfarsitul de saptamana un timp pentru trait cu adevarat, pentru placere si amuzament, pentru suflet si minte sanatoasa, nu pentru a face curatenie, nu pentru a sterge praful dupa o saptamana in care nici nu mai stim cine am fost, unde am mers, ce am gandit si dupa care cu atat mai greu putem spune ce am facut pentru noi (...mai nimic?).

Vreau o duminica in care sa rad cu pofta cu speranta unei duminici viitoare la fel. Vreau ca duminicile mele sa fie la fel, sa fac acelasi lucru, mereu si mereu. Vreau ca in ziua asta sa dau si sa primesc fara “trebuie”, sa fac ceva bun din ce avem fiecare ca resurse de viata frumoasa. Si vreau o duminica urmatoare geamana implicita.

Sa dormim duminica la pranz! Ador sa dorm la pranz. Si apoi sa iesim intr-un parc inghetat in timpul unei vacanta de iarna de demult - mare, curat, aproape gol si rece, rece, rece. Si dupa, sa ne retragem intr-o cafenea calda, calda, calda unde timpul sta pe loc si unde nu s-a auzit vreodata de ziua de luni. Vreau sa beau o cafea buna duminica dupa-amiaza - si ce daca nu voi mai putea dormi? Imi trebuie o duminica lunga, puternica, sa tina pana la urmatoarea si daca imi este dat sa nu o mai traiesc sa fi facut din cea de azi exact duminica pe care mi-o doresc.

Doua pasarele stateau pe o craca. Una se uita la cealalta. “Sa o imping sau sa nu o imping?” Si a impins-o.

De duminica viitoare fa numai ce vrei tu!

Citeste de acum Neimpartasite pe neimpartasite.wordpress.com  

Niciun comentariu: